دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۲۲۶
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با ابراز نگرانی از بحران کم‌آبی در استان گفت: ایستگاه‌های این شرکت در سال آبی جاری ۹۳ میلی‌متر باران به ثبت رسانده‌اند که معادل ۴۰ درصد متوسط بارندگی سالانه است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، شاهپور رجایی ظهر امروز در نشست بررسی بحران کم‌آبی در استان بوشهر با بیان اینکه بارش باران  در سال آبی جاری نسبت به سال قبل با کاهش نگران کننده‌ای مواجه بود اظهار داشت: روزهایی که به‌طور متعارف انتظار بارندگی می‌رود رو به پایان و فصل گرما زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه معمولا 10 درصد بارش‌ها در فصل بهار  و تابستان محقق می‌شود تصریح کرد: به‌طور معمول 35 درصد بارندگی استان در فصل پاییز، 55 درصد فصل زمستان و کمتر از 10 درصد بهار و تابستان به وقوع می‌پیوندد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ثبت 93 میلیمتر بارش باران در استان خبر داد و بیان کرد: ایستگاه‌های شبکه تیسن شرکت آب منطقه‌ای، متوسط بارندگی سال آبی جاری را 93 میلیمتر به ثبت رسانده‌اند که این میزان معادل کمتر از 40 درصد متوسط دراز مدت این ایستگاه‌ها و  60 درصد کمتر از میانگین نرمال سالانه است.

رجایی با بیان اینکه بارش باران سبب نگرانی باغداران در منطقه دشتستان شده است تصریح کرد: کاهش بیش از  75 درصدی مقدار بارندگی در بخش مرکزی، سعدآباد، آبپخش و شبانکاره شهرستان دشتستان در قطب کشاورزی و باغداری استان بوشهر نگران کننده‌تر است.

وی از تشدید افت آبهای زیرزمینی در استان بوشهر خبر داد و گفت: اثرات بارز عدم تحقق 60 درصد بارندگی سالانه استان، کاهش بیش از 80 درصدی رواناب رودخانه‌های دائمی ، تشدید افت کمی و کیفی آبهای زیرزمینی برشمرده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر